ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

روش تهیه مربای آلبالو

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو:

آلبالو: یک کیلو
شکر: یک و نیم کیلو
آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
وانیل: در صورت تمایل

زمان پخت: حدودا ۴۵ دقیقه

طرز تهیه مربای آلبالو:

  ادامه مطلب ...

پیاده‌روی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است

نظریه پرداز و نویسنده روس که برای مشاهده حادثه عظیم پیاده روی اربعین به عراق سفر کرده است، تحلیل و تعابیر جالب توجهی از این گردهمایی و حرکت میلیونی مسلمانان و سایر مذاهب و ادیان دارد.

دوگین با تشبیه کردن پیاده روی اربعین به یک حرکت آخرالزمانی، اظهار داشت:

«این پیاده روی نشانه ای مهم از آمادگی برای یک تحول معنوی جهانی و آخرالزمانی است. من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی که خود را حرکتی آماده گر برای ظهور مسیح و مهدی می داند، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم. پیاده روی اربعین به یک حادثه آخرالزمانی شباهت بیشتری تا یک حادثه عادی و معمولی دارد. ما و همه کسانی که در جستجوی عدالت و معنویت در دنیای ظلمت و ستم زده مدرن هستیم باید با همدیگر متحد شویم و این پیاده روی جلوه ای از این اتحاد است.»

فشاگری تل‌آویو درباره نقشه ازپیش‌طراحی‌شده عربستان در لبنان

بنابر اعلام منابع امنیتی اسرائیلی، موضوع استعفای سعد حریری و اعلام آن از عربستان نقشه ازپیش طراحی‌شده سعودی بود.

  به نقل از روزنامه رأی الیوم، روزنامه معاریو به نقل از منابع امنیتی بلندپایه اسرائیل نوشت: موضوع استعفای سعد حریری از نخست وزیر لبنان و اعلام آن از عربستان، اقدامی ناگهانی نبود بلکه درچارچوب نقشه ازپیش طراحی‌شده سعودی انجام گرفت.

منابع امنیتی بلندپایه اسرائیل همچنین مدعی شدند از نظر محافل سیاسی و نظامی اسرائیل، بحران کنونی لبنان موضوع داخلی است و اسرائیل هیچ نقشه‌ای برای دخالت و تأثیرگذاری بر آن ندارد.

این منابع در عین حال یادآور شدند که بنابر ارزیابی‌های سرویس اطلاعات اسرائیل، حزب‌الله و ایران به مشی آرام خود ادامه خواهند داد که مبتنی بر خودداری از تشدید اوضاع در لبنان و در مقابل اسرائیل است.

محمد بن سلمان

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور

در پی اقدامات اخیر دولت عربستان مبنی بر مبارزه با فساد که منجر به بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و مسئولان و وزرای این کشور شد، حواشی بسیاری درباره این عملکرد  آل سعود ایجاد شد. 

بسیاری از تحلیلگران این اقدامات را لاپوشانی و ماله‌کشی بر روی اقدامات و اهداف پشت پرده بن سلمان شاهزاده عربستان دانستند. آنها بر این باورند که بن سلمان اقدامات را در پی قدرت‌طلبی و کنار زدن رقبا انجام می‌دهد. این درحالی است که بن سلمان علاوه بر ادامه بازداشت شاهزادگان همچنان بر حملات خود نسبت به مردم یمن ادامه می‌دهد و دستش به خون کودکان بی‌گناه این کشور آلوده است. 

با توجه به  استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان و حمایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، این طور برمی‌آید بن سلمان قصد دارد با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی آتش جدیدی در منطقه بیافروزد.

تصویر زیر کاریکتوری است که با این مضمون کشیده شده است. اثری که در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بن سلمان می‌گوید که آیا این شاهزاده عرب تمام خواسته‌های ما را اجابت خواهد کرد؟ 

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور

تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد/

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش    درباره آخرین دستاوردهای دفاعی ارتش و زمان تحویل تانک کرار اظهار کرد: تانک کرار پروژه ای است که وزارت دفاع در حال پیگیری آن است.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه در تکمیل پروژه تانک کرار کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه نقش داشتند؛ تاکید کرد: با تلاش متخصصان نمونه اولیه تانک کرار آماده شد.

وی ادامه داد: تانک کرار توسط کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه شرایط تست را به خوبی گذرانده و قابلیت هایش به تایید رسیده است.

امیر پوردستان اضافه کرد: بنا است وزارت دفاع بستر سازی لازم را کرده و احتمالا(شاید)در صنایع شهید کلاهدوز تانک کرار را در مسیر تولید انبوه قرار دهد.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه زمان تحویل تانک کرار توسط وزارت دفاع اعلام خواهد شد بیان داشت: قابلیت های تانک کرار به گونه ای بوده که به نوعی بالاتر از تانک تی۹۰ است که حاصل کار متخصصان داخلی می باشد.

وی در خصوص تامین امنیت مرزها اظهار داشت: اقدامات و پیش بینی های لازم و خوبی در این راستا انجام شده و برای تامین امنیت مرزها از سیستم های مدار بسته و پهپادها استفاده می کنیم.

امیر پوردستان با تاکید براینکه طرح های لازم برای امنیت مرزها را داریم؛ خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی که گروهک های تروریستی و تکفیری بخواهند حرکتی را انجام دهند؛ قبل از رسیدن به مرزها آنها را از بین خواهیم برد.


تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد/از پهپادها و دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کنیم