ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

احتمال محرومیت قطر از سوی فیفا

فوتبال قطر به خاطر استفاده بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور از شعارهای سیاسی در دیدار برابر کره جنوبی در آستانه محرومیت قرار گرفته است.به گزارش العاجل، تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از کره جنوبی پذیرایی کرد و توانست با نتیجه‌ سه بر دو به پیروزی برسد.
این دیدار در حالی برگزار شد که قطری‌ها رابطه خود را با کشورهای عربی قطع کرده‌اند و در محاصره اقتصادی به سر می‌برند.
بازیکنان قطری به هنگام گرم کردن تیشترت‌هایی را بر تن کرده بودند که روی آن‌ها تصویر شیخ تمیم بن حمد امیر این کشور حک شده بود تا این بازی رنگ و بوی سیاسی به خود گیرد.
با توجه به این که فیفا هر گونه رفتارهای سیاسی را در فوتبال منع کرده است به احتمال خیلی زیاد باید منتظر محرمیت قطری‌ها از سوی فیفا باشیم.سعودی‌ها به این رفتار قطری‌ها واکنش نشان داده‌اند و می‌خواهند  با نوشتن نامه‌ای اعتراض‌آمیز به فیفا محرومیت فوتبال قطر را خواستار شوند.

تعقیب ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ایران

نیروی دریایی آمریکا

ناو آمریکایی

خبر داد:تعقیب ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ایراننیروی دریایی آمریکا از تعقیب دو ناو نظامی این کشور توسط نیروی دریایی کشورمان خبر داده و نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، نیروی دریایی آمریکا از تعقیب دو ناو نظامی این کشور توسط نطامیان نیروی دریایی کشورمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، یک مقام نیروی دریایی آمریکا با اعلام این خبر گفت نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر بر روی یک فروند بالگردی نموده که در حال اسکورت دو ناو جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا بوده کرده است.

به گفته این مقام نظامی آمریکا، دو ناو مذکور نیمه شب در حال گذر از تنگه هرمز بوده که توسط نیروی دریایی ایران تحت تعقیب قرار گرفته اند.

در همین حال، مقام های نظامی آمریکا با انتقاد از این برخورد نیروی دریایی کشورمان، چنین نحوه برخوردی را «غیر حرفه ای و خطرناک» توصیف کرده اند.

گفته می شود این دو ناو آمریکایی از نوع حمل کننده های بالگردهای نظامی بوده است.

ما به آنها سیلی خواهیم زد ...

به هارت و هورت این کسی که تازه در آمریکا آمده نگاه نکنیدآمریکا از اول دنبال تغییر نظام بوده و همیشه شکست خورده

رهبرانقلاب: این انقلاب و نظامی که به وجود آمد، این از اول با دشمنی‌های سخت مواجه بود. حالا به این هارت‌وهورت‌های این بابایی که تازه آمده در آمریکا ( ترامپ) نگاه نکنید؛ این‌ها جدید نیست؛ این‌ها از اول بود؛ حالا زبان‌ها و لحن‌هایشان فرق می‌کند. از روز اول این هارت‌وهورت‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده تا امروز؛ قریب چهل سال است؛ هیچ غلطی نتوانستند بکنند.


رزمایش ایران - چین قابلیت‌های نظامی جدید ایران را نشان داد

تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری خلق چین در محدوده آب های شرق تنگه هرمز تا دریای عمان چندی قبل برگزار شد.

 

در این تمرین مشترک 700 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش با ناوشکن‌های «الوند» و «البرز» و یک بالگرد و 700 نفر از کارکنان ناو گروه چینی حضور داشتند. در این تمرین مشترک تبادل اطلاعات، عملیات نقل و انتقالات عمودی و نشست و برخاست بالگرد صورت گرفت.

  

رویارویی یک کشتی جنگی ایرانی با دو کشتی نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز/ ایرانی ها روی هلی کوپتر امریکایی لیزر انداختند!

سی بی اس طی گزارشی مدعی رویارویی کشتی های ایرانی و امریکایی در تنگه ی هرمز شد.
سی بی اس طی گزارشی مدعی رویارویی کشتی های ایرانی و امریکایی در تنگه ی هرمز شد.
به گزارش نامه نیوز، مقامات امریکایی به سی بی اس گفتند که یک کشتی جنگی ایرانی بر روی یک هلی کوپتر همراه دو ناوچه امریکا نور و لیزر انداخته است.
این منابع نظامی گفتند که این حادثه از نگاه نیروی دریایی امریکا «ناایمن» توصیف شده است.
این کشتی ها در حال عبور از تنگه ی هرمز بودند.
به نوشته سی بی اس، اخرین حادثه بین نیروهای ایرانی و امریکا در تنگه ی هرمز در ماه مارس سال جاری اتفاق افتاد، زمانیکه کشتی های ایرانی و امریکایی رویارویی نزدیکی بایکدیگر داشتند.