ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

تمام آنچه می‌خواهید در مورد بحران قطر بدانید

قطر

برای بسیاری از رسانه ها،‌ دعوای قطری_عربی بعد ازآن شروع شد که شبکه خبری QNA قطر، نقل قولی از امیر قطر را روی خروجی اش منتشر کرد،‌ نقل قولی که در آن‌،‌ از ایران به عنوان یک «قدرت اسلامی» نام برده شده بود، ‌روابط با اسرائیل « خوب» توصیف شده و گفته شده بود که موضع گیری ریاض در جریان دیدار ترامپ از عربستان یک کمپین غیرمنصفانه علیه قطر است.  ادامه مطلب ...

فرمانده در برخورد با افراد باید کرامت انسانی را رعایت کند

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین همایش الگوی مطلوب فرماندهی در چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی 1404 که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان بهترین ماه برای فراهم آوردن زمینه خداجویی، خدا باوری و تعمیق این حس در نهاد هر شخصی است.فرمانده در برخورد با افراد باید کرامت انسانی را رعایت کند
 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «ارتش ما امروز یک ارتش متدین است»، افزود: تدین باید هم در ظاهر یک فرد نظامی ظهور و بروز داشته باشد و هم در باطن او؛ چراکه دوران حکومت حضرت مهدی(عج) دوران تبلور اعتقادات و تکاثر معنویات است و زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) عاملان به دین و شریعت هستند.
امیر سرتیپ پوردستان در ادامه ویژگی‌های دیگر یک فرمانده نظامی را بیان خوب و مستدل و منطقی عنوان کرد و افزود: یک فرمانده باید خوب صحبت کند با منطق و دلیل و برهان حرف بزند و در برخورد با افراد کرامت انسانی را رعایت کند.

بیانیه ارتش بمناسبت 14 و 15 خرداد

لوگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام(ره) بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: در تاریخ ایران اسلامی ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور نام و شخصیت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است. بزرگ مردی که برای حمایت از مستضعفین و ملل مظلوم در برابر قدرت‌های زورگو و استکباری ایستاد.

در این بیانیه آمده است: امام خمینی(ره) در ایجاد الگویی نوین در اداره جوامع بشری و تأمین سعادت دنیوی و اخروی نقشی بی بدیل داشت و امروز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در عرصه‌ های مختلف نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی حاصل ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است که تفکر هوشمندانه و خلاقانه آن امام راحل با تلفیق مبانی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) و شرایط روز، آن را بوجود آورده و درکی جدید از شرایط تاریخی را فراروی سایر ملل و جوامع قرار داده است.

وقتی امیر قطر با پادشاه عربستان نرقصید!

 ملک سلمان پادشاه عربستان در سفر سال گذشته خود به دوحه  اقدام به رقص شمشیر کرد اما شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر وی را همراهی نکرد و به لبخند زدن اکتفا کرد.