ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

نیروی دریایی ارتش و سپاه لازم و ملزوم هم هستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه ملزوم و لازم هم هستندگفت: این دو ارگان پشتیبان هم هستند و کاملاً هم دیگر را تأمین می‌کنند.

به گزارش صدخبر؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس، به خبرنگاران گفت: آنچه که امروز به نمایش گذاشته شد گوشه‌ای از توانمندی‌های نیروی‌های دریایی بود که در ساحل و عرض کمی از دریا انجام شد.

وی با اشاره به هدف برگزاری رژه بزرگ ملی در بندرعباس هدف گفت: از برگزاری این رژه دریایی در این جا این است که ما توانمندی دریای‌ خود را برای حفظ منابع در دریا نشان دهیم که همه بدانند جمهوری اسلامی ایران در حفظ منابع و مرزهای خود بسیار جدی است و این که کسی اجازه پیدا کند به مرزهای ما تعرضی کند یا منافع ما را زیر پا بگذارد یا به منابع ما تجاوزی داشته باشد را از فکرهای خود بیرون کند.

سیاری اضافه کرد: پیام این رژه و نمایش این بود که برای دفاع آماده‌ایم و نشان دهیم که هرچه توانمندی‌مان بالا رود برای تهدید دیگران نیست و فقط برای دفاع از منابع خودمان است و سیاستی است که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند نشان دهنده این است که عزم و اراده ما برای دفاع از خلیج همیشه فارس، تنگه استراتژیک هرمز، دریای عمان و دریاهای آزاد آنجا که منابع و منافع ما وجود دارد منطبق با قوانین بین المللی ما آماده دفاع هستیم و از هیچ چیز دریغ نمی‌کنیم و فرمان مقام معظم کل قوا را اجرا می‌کنیم و در مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این رژه یک پیام دیگر هم برای دشمنان این مرز و بوم دارد افزود:  آنجایی که استکبار جهانی عنوان کرده بود ایرانی‌ها نباید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان رزمایش انجام دهند جواب دندان شکنی مقام معظم کل قوا که اعلام کردند چه غلط‌های زیادی تنگه هرمز و خلیج فارس خانه ما است، ما در منطقه خود رزمایش انجام می‌دهیم شما بروید در منطقه خود رزمایش انجام دهید.

سیاری اضافه کرد: این نشان دهنده این است که ما ایستاده‌ایم و هرچه فرمانده کل قوا ابلاغ کنند انجام می‌دهیم و همه بدانند هرگونه تحرکی را منطقه کاملاً رصد می‌کنیم و هیچ تحرکی وجود ندارد که از مدار 10 درجه تا انتهای خلیج فارس امروز تحت کنترل نیروهای دریایی ما نباشد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه ملزوم و لازم هم هستند، افزود: تفاوتی در بین آن‌ها نیست و فقط حیطه انجام کار را ما جدا کردیم، این دو ارگان پشتیبان هم هستند و کاملاً هم دیگر را تأمین می‌کنند، کاملاً نیازمندی‌های اطلاعاتی به یکدیگر می‌دهند هر کسی منطبق با توانمندی‌ها به انجام امور خود می‌پردازد و همه یکی هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی در سال جاری خاطرنشان کرد: این رزمایش و رژه دستاورد جدید ما است، دستاورد یعنی توانایی لازم را نشان دهیم امروز دستاورد ما رژه دریایی در ساحل خلیج فارس است و به زودی شناورهای جدید که قرار است به نیروی دریایی الحاق شوند رونمایی خواهند شد.

به همت دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش؛ دانشجویان دوره فرماندهی عملیات مشترک و مرکب به مناطق جنوب شرق کشور اعزام شدند


دانشجویان دوره سوم فرماندهی عملیات مشترک و مرکب دافوس آجا پس از طی دوره نظری، با هدف شناخت محیط داخلی، راهی مناطق جنوب شرق کشور شدند.

 

دانشجویان دوره سوم فرماندهی عملیات مشترک و مرکب دافوس آجا پس از طی دوره نظری، با هدف شناخت محیط داخلی، راهی مناطق جنوب شرق کشور شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم طاهری، معاون آموزش دافوس آجا با اعلام این مطلب گفت: این دوره آموزشی در جهت تربیت افسران واجد شرایط ارتش و نیروهای مسلح برای کسب دانش و سیاست های دفاعی، امنیتی و نظامی از طریق تفکر راهبردی و توان طراحی عملیات بر مبنای راهبردهای کلان و همچنین کسب توان پژوهشی در زمینه عملیات مشترک و مرکب و نیز نظریه پردازی در خصوص اینگونه عملیاتها تشکیل می شود.

وی افزود: در این سفر مطالعاتی، دانشجویان، مناطق مورد بازدید را شناسایی و نقاط قوت، فرصت، تهدید و ضعف های موجود در این مناطق را در حوزه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای طرح ریزی عملیات مشترک و مرکب احصاء نموده و تجزیه و تحلیل مناسبی در این زمینیه ارائه می دهند.

شایان ذکر است دانشجویان در این سفر مطالعاتی با طی بیش از یک هزار کیلومتر از مناطق جنوب شرق کشور و سواحل دریای عمان و خلیج فارس و دیدار با مسئولین نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی؛ ظرفیت ها و امور مربوط به فرماندهی عملیات مشترک را در رزمایش های آتی و مواقع مورد نیاز بررسی کردند.   

به دنبال شهادت امیر دریادار شیرانی؛فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد


به دنبال شهادت امیر دریادار شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

 

به دنبال شهادت امیر دریادار شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم.

امیر دریادار دوم شیرانی از فرماندهان بی نظیر در عرصه جهاد بود که لباس خدمت و حراست در منطقه ای حساس از ایران اسلامی را بر تن کرده و در لبیک به ندای رهبر و مراد خود، تمام تلاش خود را بکار بُرد و سرانجام در راه آنچه که به آن اعتقاد داشت به لقالله پیوست.

 وی با تعهد، ولایتمداری، تدین و ایثارگری و در راه سربازی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) از مصادیق بارز فرماندهان جهادی و شهید اقتصاد مقاومتی بود که سعی و تلاشی وافر در جهت آبادانی سواحل مکران و نیز افزایش اقتدار دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت و با حضور جهادگرانه خود نقش مهمی در منطقه حساس و راهبردی جاسک ایفا نمود.

یقین داریم سوابق درخشان این امیر بزرگوار در حوزه های عملیاتی و افزایش توان دفاعی ارتش و همچنین عمران و آبادانی منطقه مهم جاسک و نیز مجاهدت های مخلصانه این عزیز ازدست رفته که اعتلای نام اسلام عزیز و پاسداری از حریم مقدس میهن اسلامی را هدف خویش قرار داده بود همواره در یاد و خاطره همرزمان ایشان در ارتش جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند و ان شاءالله این خدمات مقبول درگاه ایزد منان قرار خواهد گرفت.

اینجانب با نهایت تأثر و تألم پیوستن این امیر سرافراز ارتش اسلام به یاران شهیدش را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفدا) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و نیز خانواده محترم دریادار شیرانی و همرزمانم در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهنیت و تسلیت عرض نموده و برای آن فرمانده رشید علو درجات و برای خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.      

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی

 

حجت الاسلام آل هاشم درگذشت همسر فرمانده کل ارتش را تسلیت گفت


درپی درگذشت همسر فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این مصیبت را به سرلشکر صالحی تسلیت گفت.

 

درپی درگذشت همسر فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این مصیبت را به سرلشکر صالحی تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انالله و انا الیه راجعون)

برادر گرامی، سرلشکرستاد عطاءالله صالحی

 فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

 خبر درگذشت همسر مکرمه‌ و بانوی مومنه تان واصل و موجب تأثر خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را خدمت جنابعالی و فرزندان گرامی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده و همسر فداکار رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل توأم با عزت و سعادت آرزومندم.