ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

اسرائیل به تنهایی قادر به جنگ با ایران نیست

 به نقل از وبسایت دیفنس نیوز، یک مقام نظامی عالیرتبه اسراییلی گفت اسراییل باید خود را برای رویارویی مستقیم با ایران آماده کند اما حقیقت این است که ارتش اسراییل به تنهایی قادر به جنگ با این کشور نیست.

ژنرال «یائیر گولان» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن اذعان کرد که ارتش اسراییل به تنهایی نمی تواند در جنگ با ایران پیروز شود. مقام نظامی صهیونیست: اسرائیل به تنهایی قادر به جنگ با ایران نیست

وی تصریح کرد: «ایران روز به روز به تهدید بزرگتری برای اسراییل تبدیل می شود اما ما نمی توانیم به تنهایی با این کشور بجنگیم. آنها (ایران) می توانند بر ما تاثیرگذار باشند و ما نیز می توانیم بر آنها تاثیرگذار باشیم اما اگر می خواهیم به نتیجه عمیق تری در این نبرد فرسایشی دست پیدا کنیم به تنهایی قادر به انجام آن نیستیم. این حقیقتی است که بهتر است آن را بپذیریم.»


ظرفیت قابل توجهی برای اجرای «آفند و پدافند سایبری» در نیروهای مسلح وجود دارد

  مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت جمعی از فرماندهان، مسئولان و دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، اظهار کرد: اگر در دنیای کنونی کشوری از ناملایمات نهراسد و خود را برای آن آماده کند در جنگ پیروز خواهد شد، لذا باید از اکنون خاکریزها را محکم کرده و پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورد چرا که وقتی جنگ بر کشوری تحمیل شود فرصت آماده سازی نیست.

امیر سرتیپ پوردستان به برکات آماده بودن برای نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: اولین برکت آماده سازی اعتماد به نفس کارکنان است چرا که وقتی یک یگان نظامی ماموریت خود را از قبل در شرایط مختلف تمرین کرده و مجهز به سلاح ها و ابزار جنگی نیز باشد، هیچ نگرانی نخواهد داشت.

ظرفیت قابل توجهی برای اجرای «آفند و پدافند سایبری» در نیروهای مسلح وجود دارد

هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی

؛ امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیداری بر لزوم هم افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیرو‌های مسلح تاکید کردند.هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی

بررسی راهکار‌های ارتقای هم افزایی و تقویت همکاری‌های فی مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره‌مندی از دستاورد‌ها و برکت افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محور‌هایی بود که در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران امروز در جایگاه است که دشمنان با ترس از مسائلی مانند محور ایران-مدیترانه حرف می‌زنند.

  سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: امام(ره) در 26 شهریور 67 بعد از اینکه قطعنامه 598 را پذیرفتند در پیامی به مجمع سراسری فرماندهان سپاه به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کردند که دفاع مقدس منجر به حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و شکست طرح‌های توسعه‌طلبانه دشمنان شد.

وی افزود: بعد از 29 سال که از پایان جنگ و این پیام می‌گذرد، وقتی به گذشته بر می‌گردیم و نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران چه صحنه‌های سختی را پشت سر گذاشته است. ملاحظه می‌کنیم که علی‌رغم همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها ما سربلند بودیم و توانستیم استقلال و تمامیت ارضی کشور را حفظ کنیم و توطئه دشمنان را نقش بر آب سازیم؛ این در واقع از برکات دفاع مقدس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دفاع مقدس برای ما که فرصت دیدن دانشگاه‌های نظامی را پیدا نکرده بودیم، مانند دانشگاهی بود که درس‌های زیادی را به ما ارائه کرد و باعث شد مسائل گوناگونی را درک کنیم. ما درس و مشق معنویت را فرا گرفتیم؛ لذا آنچه که در ظاهر وجود دارد از ابزار و سلاح، می‌بینیم و متوجه می‌شویم که این وسایل در برابر انسان با ایمان چه ارزش و جایگاهی دارد به عبارت دیگر عراقی که آن همه پشتیبان و سلاح داشت در برابر ایران چه سرنوشتی پیدا کرد.

سردار سرلشکر باقری در ادامه گفت: امروز صدام و حامیان آن کجا هستند و ملت ما در کجا قرار دارد؛ ما درس ایثار را گرفتیم و روحیات بعد از دفاع مقدس آن‌را کم رنگ نکرده است. ما از دفاع مقدس خودکفایی را فرا گرفتیم و این را در همه ابعاد آموختیم، امروز در جایگاهی قرار داریم که از جهت سخت افزاری مانند سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات به خود اتکایی رسیده‌ایم به نحوی که خودمان می‌سازیم، تکثیر می‌کنیم، به کار می‌گیریم و انبار می‌کنیم و این از افتخارات ملت ما است. درحالیکه ارتش‌های بزرگ هرچند در پیمان‌های مطرح هستند وقتی در سیاست‌ها با اخم قدرت‌ها مواجه می‌شوند از اینکه قطعه‌ای برای هواپیماهایشان ندهند یا تجهیزاتشان زمین‌گیر شود به هراس می‌افتند، لذا این زمان به ما می‌گویند خوش به حال شما که خودتان ساختید. این درس دفاع مقدس است که توانستیم جایگاه خود را پیدا کنیم.

باقری گفت: درس مقاومت و پایداری را آموختیم، اقتصاد مقاومتی که مطالبه رهبر انقلاب است مفهومش این است که اقتصاد کشور در برابر احتکارهای دشمنان محکم باشد و به بیرون اتکا نداشته باشد، اما اقتصاد ما چنین ظرفیتی را در حال حاضر ندارد.

وی ادامه داد: ما مانند اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ مقاومتی در برابر تهاجم فرهنگی داریم که ایستادگی کند. همچنین...

امیر پوردستان: به هیچ وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی داده نخواهد شد

ه گزارش صدخبر   امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواد‌های کارکنان و خواهران شاغل در ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال درباره بازدید از مراکز نظامی اظهار کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح موضع کل را ترسیم کرده و به هیچ وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی داده نخواهد شد.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: همان گونه که در برجام آمده مراکز نظامی استثنا هستند و نیرو‌های مسلح با قدرت از این حق خود دفاع کرده و اجازه بازرسی را نمی‌دهند.

وی درباره اخطار به ناو آمریکایی توسط نیروی دریایی گفت: مقررات دریایی مشخص است؛ شناور ایرانی  چند روز گذشته دچار مشکل شد، یکی از ناوچه‌های ایرانی برای کمک رفت اما در همان زمان شناور آمریکایی نیز نزدیک شده بود که با اخطار نیروی دریایی عقب نشینی کرد.

امیر پوردستان خاطر نشان کرد: این‌ها مراوداتی است که در دریا وجود دارد و حضور نیرو‌های آمریکایی قاصبانه است.