ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

بیانیه ارتش به مناسبت سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید چمرانشهید چمران الگویی ماندگار و نماد بصیریت و مقاومت ملت ایران است

ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید چمران طی بیانیه ای وی را الگویی ماندگار و نمادی از شجاعت، بصیرت و مقاومت ملت ایران دانست.

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید چمران طی بیانیه ای وی را الگویی ماندگار و نمادی از شجاعت، بصیرت و مقاومت ملت ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه آمده است: شهید دکتر مصطفی چمران با روح معنوی و شجاعتی مثال زدنی و نیز درک شرایط مسلمانان در آن دوره، از سنگر علم به جایگاه رفیع جهاد و دفاع روی آورد تا الگویی ماندگار از خود بر جای بگذارد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: دکتر مصطفی چمران در جهت تثبیت جمهوری اسلامی در کشور در روزهای آغازین نظام نوپای انقلاب اسلامی شجاعانه سنگر علم و دانش را رها و به عرصه جهاد روی آورد و در این راه با تشکیل ستاد جنگ ‌های نامنظم گامی مهم در پیروزی رزمندگان اسلام برداشت.

روابط عمومی ارتش در ادامه بیانیه خود تصریح کرده است: شهید دکتر چمران به عنوان الگویی ماندگار، امروز و در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به مقابله با زیاده خواهی های آمریکا پرداخته و به الگویی در بین کشورهای مسلمان تبدیل شده است می تواند نمونه ای بارز از  خستگی ‌ناپذیری ملت ایران در برابر دشمنان باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود ضمن احترام و گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اعلام می دارد فرزندان غیور ملت در ارتش جهت پاسداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مام میهن تحت لوا و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در آمادگی کامل به سر برده و با تأسی به روح شهدای بزرگواری همچون شهید دکتر مصطفی چمران آماده هر گونه جانفشانی می باشند.

با استفاده از گردان تکاوران تیپ ۱۲۱نیروی زمینی ارتش به کمک سیل زدگان تبریز شتافت

در راستای تسریع در امر امدادرسانی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای کمک به مردم تبریز، یک گردان از ارتشیان تیپ ۱۲۱ تکاور نیروی زمین ارتش به منطقه اعزام شد.

 

در راستای تسریع در امر امدادرسانی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای کمک به مردم تبریز، یک گردان از ارتشیان تیپ ۱۲۱ تکاور نیروی زمین ارتش به منطقه اعزام شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی، به دنبال بارندگی شدید اخیر در شمالغرب کشور و سرازیر شدن گل و لای در برخی از معابر شهر تبریز و آبگرفتگی برخی از منازل، نیروی زمینی ارتش در امر امداد رسانی به مردم حاضر شده و با امکانات موجود خود در منطقه به یاری سیل زدگان شهر تبریز پرداخت.

روابط عمومی نیروی زمینی ارتش همچنین اعلام کرد علاوه بر اعزام یک گردان نیرو به منطقه، یک گردان دیگر نیز در حال آماده باش است.

 

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ یک زندانی محکوم به پرداخت دیه توسط کارکنان ارتش در اصفهان آزاد شد

1395/3/27 پنجشنبه


یک نفر از زندانیان غیر عمد توسط فرماندهان و کارکنان یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان و پرداخت دیه آن به مبلغ 50 میلیون تومان آزاد شد.

 

یک نفر از زندانیان غیر عمد توسط فرماندهان و کارکنان یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان و پرداخت دیه آن به مبلغ 50 میلیون تومان آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت ماه مبارک رمضان با کمک جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش در اصفهان، جوانی که بر اثر تصادف غیر عمد به پرداخت دیه محکوم شده بود مبلغ 50 میلیون تومان جمع آوری و به ستاد دیه استان اصفهان جهت آزاد کردن این زندانی اهدا شد.

موارد مجوز خوردن روزه درهنگام مریضی کدامند؟

اگر شخصی خود را به مریضی بزند این کار مجوز خوردن روزه نیست ودرمقابل نیز اگر روزه برایش ضرر دارد و روزه بگیرد ، روزه اش باطل است.
به گزارش مشرق، در ادامه سلسله مباحث احکام روزه ، موارد مجوز خوردن روزه ازنگاه مراجع عظام را منتشر می کند .

در رابطه با مرض و روزه لازم است به چند نکته توجه شود :

* معیار در تشخیص مُضرّ بودن روزه خود شخص روزه گیرنده است نه دیگران ؛ بله اگر خودشخص نمی تواند تشخیص دهد به پزشک مراجعه می کند و سخن پزشک برای او حجت است چه آن پزشک مسلمان باشد یا کافر.

* تمارض و خود را به مریضی زدن ، مجوز خوردن روزه نیست.

* اگر مریض پیش از ظهر خوب شود و کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد باید نیت روزه کند و روزه آن روز را بگیرد.

* اگر شخص با این که روزه برایش ضرر دارد روزه بگیرد ، روزه اش باطل است.

 * مقصود فقها از مرض مجوّز خوردن روزه

مقصود فقها از مرضی که مجوز خوردن روزه است چند مورد می باشد :

الف : شخص سالم است ولی با گرفتن روزه مریض می شود .

ب : شخص مریض است و با گرفتن روزه ،  مرضش شدت پیدا می کند .

ج :  شخص  مریض است و با گرفتن روزه ، علاجش مشکل می گردد.

د:  : شخص  مریض است و با گرفتن روزه دیر تر خوب می شود .

بر این اساس ، چنانچه روزه گرفتن هیچ تأثیری در مرض شخص ندارد ، روزه گرفتن بر او واجب است.

آیت الله سید احمد خاتمیپدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی است


آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: پدافند هوایی امیدهای امنیت و اقتدار کشور هستید و پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی و تامین کننده این اقتدار است.

 

 آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: پدافند هوایی امیدهای امنیت و اقتدار کشور هستید و پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی و تامین کننده این اقتدار است.   

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)؛ آیت ا... خاتمی در این مراسم اظهار داشت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که به جای منطق و استدلال، زور حرف اول را می‌زند و ما اگر بخواهیم در مقابل دنیای استکبار بایستیم باید مقتدر و توانمند باشیم که به یاری خداوند هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیای استکبار تلاش‌های زیادی کردند تا ایران را از صحنه سیاسی جهان حذف کنند اما به فضل خداوند ما نه تنها از جریان سیاسی دنیا منزوی نشده‌ایم بلکه بیشتر از همیشه در صحنه مانده‌ایم تا جایی که قدرت‌های استکباری دنیا بعد از مدت‌ها تازه به سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد سوریه رسیده‌اند که راه حل مشکل سوریه گفتگوهای سوری- سوری است و به یاری خداوند امروز منطق سیاسی جمهوری اسلامی ایران منطق قابل اثباتی است.

آیت ا... خاتمی در ادامه با بیان این که کاملا از نعمت امنیت برخوردار است، خطاب به دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: شما دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی امیدهای امنیت و اقتدار کشور هستید و پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی و تامین کننده این اقتدار است.