ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

ایران سرزمین کهن

سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،نظامی

آشنایی با یگانی از سپاه که هر روز چشم در چشم دشمنان چشم آبی است +عکس


کشور ما دارای جزایر زیادی در منطقه خلیج فارس است که هر کدام از آنها در حکم یک پایگاه مهم در دل خلیج فارس برای ما عمل می‌کنند. رساندن سریع نیرو، مهمات و آذوقه به این جزایر از وظایف یگان هوادریای سپاه است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حضور در دریا یکی از مولفه های بی بدیل قدرت ملی برای هر کشوری محسوب می شود و ملت هایی که دارای دسترسی مستقیم به دریا هستند همواره سعی می کنند تا در آبهای مهم جهان حضوری موثر و نیرومند داشته باشند. در عین حال، در ابتدای قرن بیستم و با شدت گرفتن رقابت های نظامی بین کشورهای جهان، هواپیمای رزمی کم کم پا به عرصه حیات گذاشتند.

به همین خاطر، برخی از کشورهای صاحب قدرت دریایی مثل انگلستان در آن دوران به فکر این افتادند که هواپیماها را از روی کشتی ها به پرواز درآورند. یگان های "هوادریا" به نوعی از زمان جنگ اول جهانی وارد میدان نبرد شده و تا به امروز نیز بخش ثابتی از نیروهای مسلح اکثر کشورهای جهان را تشکیل می دهند.

هوادریایی ندسا با پهپاد و بالگردها از حریم جزایر فارسی دفاع می کند (آماده نیست)
بالگرد سی کینگ نیروی دریایی آمریکا


 
ادامه مطلب ...

تاریخ دقیق روز مادر در سال 1395 , تاریخ دقیق روز زن در سال 1395 , تاریخ دقیق روز مادر و روز زن در سال 95

بیستم جمادی الثانی هر سال (۱۱ فروردین ۱۳۹۵)، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به مناسبت زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن نام گرفته است. بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب «اُم ابیها» داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.
زندگی و سیره حضرت زهرا (س) به قدری آموزنده و جذاب است که الگویی برای هر زن آزاده‌ است.

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن در سال ۱۳۹۵

به یاد آر چشمانی را که بر تو نگران بودند
به یاد آر دستانی را که شب ها با نوازش های خود دردهای تو را تسکین می دادند
به یاد آر دلی را که به خاطر تو زخم ها خورده است
آن هنگام زانو بر زمین بگذار و موهبت مادر را سپاس دار …

مادر! تو پروانه دشت ایثاری؛ شمع فروزان محفل مایی؛ تو عطر خوش بوی همه گل هایی. در ژرفای دیدگانت، رودی از محبت موج می زند و دستان مهربانت سهمی از سخاوت آفتاب دارد. تو چون دریا بی دریغ، پایان نداری. تو زمزمه هرچه محبتی؛ عطر هرچه رازی؛ زلال هر چه عشقی؛ تو بلور شفاف خلوصی؛ وسعت بی کران مهربانی و صبری.

مادر، تو کتاب نامکتوب مرارت هایی، تو دیوان محبت هایی، تو ناب ترین واژه شعر خلوصی؛ تو بلندترین داستانِ حماسیِ ایثاری. ای قصیده بلند عشق؛ ای عاشقانه ترین غزل؛ ای مثنوی رنج ها؛ تو بیت الغزل از خودگذشت هستی؛ تو قافیه احساس قلب منی؛ تو منظومه بلند فضیلت هایی تو بهترین بیت رباعی محبتی.

مادر، گلبرگ ها بر دستانت بوسه می زنند؛ دریاها به تو غبطه می خورند؛ بادها نام تو را تا عرش خدا می برند؛ و ملکوتیان بر تو درود می فرستند. خدا بهشتش را به زیر پای تو می بخشد. تو به راستی شکوه مندترین واژه شگرف آفرینشی.